lördag 28 januari 2012

iPad på jobbet

Fick för några dagar sedan reda på att vi skall testa iPads på jobbet. Väldigt spännande och inspirerade tycker jag! Jag är inte alls inne i "i-världen" så det skall bli kul att sätta sig in i möjligheter och begränsningar. Till att börja med blir det en per arbetslag och i mitt arbetslag blir det jag som "har" den sedan får övriga låna den när de har något de vill testa. Kanske blir det iPads i 1-till-1-satsningen som sägs komma så småningom och då är ju bra att ha testat lite så att det inte bara blir fakta sök och skrivmaskiner även om det också är bra. Det är ju en ganska omfattande process vi måste igenom om 1-till-1 skall löna sig. Hur som helst är det hög tid att datortätheten ökar i svenska skolor.

Kanske vi kommer ha denna typen av laddskåp på skolan om något år?
Jag vågar dock inte tro på 1-till-1 innan jag ser det! Kan dessutom inte låta blir att oroas en smula över varifrån pengarna kommer att tas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar