måndag 29 april 2013

IKT - Blogga med app

Testar att blogga från Bloggers egna bloggverktyg Blogger för iPad. De flest inlägg som jag skriver på denna bloggen är ju bara länkar från de bloggar jag följer med Google reader. Dem skickar jag hit direkt från Greader en utmärkt läsare för Google reader. Hoppas verkligen att jag inte kommer tappa bort alla mina prenumerationer när Google lägger ner Reader. Borde ju komma någon smidig tjänst som för över alla prenumerationerna till sin tjänst. Bra sätt att plocka marknadsandelar. En del inlägg skickar jag helt enkelt med epost. Mycket smidigt.

Nu funderar jag dock på att skaffa mig en blogg som riktar sig direkt mot mina elever. Till skillnad från den här som ärligt talat mest är ett sätt för mig att lagra lite av alla de intryck och tankar jag får när jag hittar något intressant. Då blir det ju inte så bra att ha alla inlägg i en lång lista. Måste minst ha en flik för varje klass och kanske en för varje område så att det blir lätt att gå tillbaka till något om man behöver det igen.

Än så länge har jag inte sett till några sådana funktioner. Men jag kanske får köra med etiketter. Men det har ju nackdelen att man kanske får för sig att döpa om ett område och då måste man ändra etiketten på alla inlägg. Jobbigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar